Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Restringir el trànsit incrementa les vendes del comerç local

Les polítiques per reduir el trànsit de vehicles i limitar l’accés dels més contaminants augmenten les vendes del comerç al detall, segons un nou estudi de la campanya Clean Cities.

Mentre la població europea s’enfronta a la possibilitat d’un altre ‘Nadal COVID-19’, un nou informe de la campanya europea Clean Cities, que a Espanya desenvolupen entre altres organitzacions Ecologistes en Acció, ECODES i ConBici, conclou que un nombre més baix de cotxes als carrers podria ser un salvavides per al comerç local, molt afectat per la pandèmia.

Les dades revelen que les polítiques urbanes que redueixen l’ús del cotxe en general o que se centren específicament a prohibir la circulació dels vehicles més contaminants –com les àrees de trànsit restringit i/o les Zones de Baixes Emissions– milloren no només la qualitat de l’aire sinó que poden contribuir a augmentar les vendes nadalenques.

Carmen Duce, coordinadora de transport d’Ecologistes en Acció i coordinadora de la Campanya Clean Cities, assenyala que ”les polítiques que desincentiven l’ús de l’automòbil poden ser veritables salvavides per a l’economia local. Els dirigents municipals han de redoblar els esforços per posar en marxa zones de baixes emissions i de trànsit restringit. És una triple victòria per aconseguir un aire més net, protegir el clima i ajudar els negocis locals. Els propietaris de comerços situats en vies afectades per la contaminació del trànsit es mereixen un regal de Nadal”.

A Madrid, per exemple, la despesa es va elevar un 8,6 % a l’àrea delimitada per la zona de baixes emissions –antic Madrid Central– en comparació del 3,3 % que es va registrar al municipi durant el període nadalenc del 2018 .

L’estudi mostra que quan aquestes polítiques es combinen amb fortes inversions en transport públic i promoció de la mobilitat activa, els resultats són encara més positius. A Londres, després de realitzar millores per estimular els desplaçaments a peu i en bicicleta als principals carrers i als centres urbans, el tancament de comerços locals va ser un 17 % menor que en altres zones, segons una anàlisi realitzada el 2018. Igualment, un estudi realitzat a Berna (capital de Suïssa), va demostrar que convertir les places d’aparcament en aparcaments per a bicicletes pot elevar un 13 % la despesa al comerç minorista per metre quadrat d’aparcament.

Al contrari del que de vegades es diu i es pensa, els clients que van a peu, amb bicicleta o amb transport públic tendeixen a gastar més que qui arriba amb cotxe. Als districtes comercials de Londres, els clients que arribaven a peu gastaven més al mes (215 lliures) que els que arribaven amb cotxe (206 lliures). A Berlín, una enquesta recent va revelar que els compradors que van arribar als carrers comercials a peu, amb bici o amb transport públic són responsables del 91 % de les compres setmanals (a peu: 61 %, en transport públic: 16,5 %, amb bicicleta: 13,5 %).

Infografies

Cristian Quílez, responsable de projectes d’ECODES, assenyala que les polítiques de mobilitat restrictives amb el trànsit són alhora una aposta per la salut dels ciutadans, el medi ambient i l’economia local. Les Zones de Baixes Emissions, que han d’anar més cap a les zero emissions que no pas cap a les baixes, han de servir per tornar els carrers al vianant, reduir el vehicle privat, i prioritzar la mobilitat activa, la bicicleta i el transport públic de zero emissions. Tant de bo el 2023, una majoria de les ciutats hagi optat pel camí de l’ambició i la lògica més que per la defensa d’interessos particulars”.

Laura Vergara, portaveu de Conbici, remarca: «L’evidència és clara. Més transport actiu i públic –no cotxes– significa millors negocis. Les polítiques de reducció de l’ús del cotxe han d’anar sempre acompanyades de fortes inversions a la marxa, la bicicleta i el transport públic».

La Llei de Canvi Climàtic aprovada a Espanya el maig del 2021 obliga les 149 ciutats de més de 50.000 habitants a implementar zones de baixes emissions abans del 2023 1. Actualment hi ha més de 250 LEZ (Low Emission Zones) actives a tot Europa. França ha fixat el final 2024 com a termini perquè totes les grans ciutats implantin zones de baixes emissions 2. També s’espera que l’any vinent hi hagi una zona de baix trànsit que cobreixi el centre de Brussel·les 3.

 

La entrada Restringir el trànsit incrementa les vendes del comerç local aparece primero en Ecologistas en Acción.

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires