Ecoloxistas en Acción celebra a decisión de Augas de Galicia de extinguir a concesión do aproveitamento hidroeléctrico de Ponte Inferno e demoler a presa para renaturalizar esa zona do leito do río Verdugo en Soutomaior, Pontevedra.
Augas de Galicia, o organismo galego xestor da conca hidrográfica Galicia Costa, acaba de emitir un informe no que acorda a extinción da concesión dun dos aproveitamentos hidroeléctricos que soporta o río Verdugo. A decisión implica a obriga de demoler todas as infraestruturas situadas no dominio público hidráulico, así como xestionar de maneira axeitada os restantes elementos integrantes do aproveitamento.
Ecoloxistas en Acción aplaude esta decisión, e agarda que se acometa sen demora a actuación para liberar ao río Verdugo dunha das presas que máis dano ambiental estaba a causar ao conxunto do sistema fluvial Verdugo-Oitavén en Pontevedra. Así mesmo, a organización ecoloxista lembra que a sociedade demanda estas renaturalizaciones, que en moitos casos solicitan expresamente os propios concellos afectados. Por esta razón, instan a Augas de Galicia a que prosiga esta liña de actuación racional no uso dos aproveitamentos hidroeléctricos, sen deixarse influír polas presións do oligopolio enerxético.
Ecoloxistas en Acción, xunto ao colectivo local A Rente do Chan- Pladever, leva tempo demandando a extinción do aproveitamento eléctrico e recuperación ambiental, xa que o prazo de concesión para esta central hidroeléctrica finalizou en marzo de 2017. Ademais subliña que se podería comezar moito antes a recuperación do leito “desertizado” augas abaixo do río Verdugo con tan só abrir unha comporta de fondo no muro da presa.
A organización ecoloxista denuncia que, a pesar de que fai catro anos caducou o aproveitamento hidroeléctrico, a empresa concesionaria, Naturgy, e a arrendataria, Elecdey, continuaron explotando o río ata abril de 2021. Ante esta continuada irresponsabilidade ambiental, Ecoloxistas en Acción compareceu como “acusación popular” nas Dilixencias Previas 466/19 que se dirimen no Xulgado de Instrución número 1 de Pontevedra, por presunto delito contra o medio ambiente labor por estas dúas empresas.
Con anterioridade, a organización ecoloxista interpuxo unha denuncia ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social en Vigo pola falta de medidas de seguridade e as pésimas condicións das instalacións da central hidroeléctrica no río Verdugo. Solicitaban que se sancionase a Naturgy por desentenderse do mantemento das instalacións a pesar de seguir beneficiándose economicamente.
Ecoloxistas en Acción sinala que este non é un caso illado en Galicia. Hai decenas de ríos que sofren unha acusada sobreexplotación, cuxo impacto ambiental é maior nos que as presas están próximas á desembocadura. A localización tan preto do mar destas barreiras supón unha grave afección sobre as poboacións piscícolas que precisan dunha fase mariña. Neste sentido, o colectivo AEMS Ríos con Vida leva tempo reclamando actuacións na presa Pé de Viña no río Eo, nas presas A Castelá e Zarzo no río Mandeo, no Salto das Fervenzas no río Vexo, no Salto de Anllóns no río Anllóns e outros ríos como o Lambre ou o Güimil.
Galicia é un exemplo claro do dano ambiental que causa a sobreexplotación hidroeléctrica dos ríos, pero esta falta de responsabilidade ecolóxica é patrimonio común de todo o Estado español. Por iso, Ecoloxistas en Acción fai un chamamento a todos os organismos de conca para que vaian extinguindo os aproveitamentos hidroeléctricos cuxo tempo de concesión chegue a termo, e se renaturalicen os tramos destes ríos afectados.
Aplauden la decisión de liberar el río Verdugo de la presa de Ponte Inferno
Ecologistas en Acción celebra la decisión de Augas de Galicia de extinguir la concesión del aprovechamiento hidroeléctrico de Ponte Inferno y demoler la presa para renaturalizar esa zona del cauce del río Verdugo en Soutomaior, Pontevedra.
Augas de Galicia, el organismo gallego gestor de la cuenca hidrográfica Galicia Costa, acaba de emitir un informe en el que acuerda la extinción de la concesión de uno de los aprovechamientos hidroeléctricos que soporta el río Verdugo. La decisión implica la obligación de demoler todas las infraestructuras ubicadas en el dominio público hidráulico, así como gestionar de manera adecuada los restantes elementos integrantes del aprovechamiento.
Ecologistas en Acción aplaude esta decisión, y espera que se acometa sin demora la actuación para liberar al río Verdugo de una de las presas que más daño ambiental estaba causando al conjunto del sistema fluvial Verdugo-Oitavén en Pontevedra. Asimismo, la organización ecologista recuerda que la sociedad demanda estas renaturalizaciones, que en muchos casos solicitan expresamente los ayuntamientos afectados. Por esta razón, instan a Augas de Galicia a que prosiga esta línea de actuación racional en el uso de los aprovechamientos hidroeléctricos, sin dejarse influir por las presiones del oligopolio energético.
Ecologistas en Acción, junto al colectivo local A Rente do Chan-Pladever, lleva tiempo demandando la extinción del aprovechamiento eléctrico y recuperación ambiental, ya que el plazo de concesión para esta central hidroeléctrica finalizó en marzo de 2017. Además subraya que se podría haber comenzado mucho antes la recuperación del cauce “desertizado” aguas abajo del río Verdugo con tan solo abrir una compuerta de fondo en el muro de la presa.
La organización ecologista denuncia que, a pesar de que hace cuatro años caducó el aprovechamiento hidroeléctrico, la empresa concesionaria, Naturgy, y la arrendataria, Elecdey, continuaron explotando el río hasta abril de 2021. Ante esta continuada irresponsabilidad ambiental, Ecologistas en Acción se personó como “acusación popular” en las Diligencias Previas 466/19 que se dirimen en el Juzgado de Instrucción número 1 de Pontevedra, por presunto delito contra el medio ambiente cometido por estas dos empresas.
Con anterioridad, la organización ecologista interpuso una denuncia ante la Inspección de Trabajo y Seguridad Social en Vigo por la falta de medidas de seguridad y las pésimas condiciones de las instalaciones de la central hidroeléctrica en el río Verdugo. Solicitaban que se sancionara a Naturgy por desentenderse del mantenimiento de las instalaciones a pesar de seguir beneficiándose económicamente.
Ecologistas en Acción señala que este no es un caso aislado en Galicia. Hay decenas de ríos que sufren una acusada sobreexplotación, cuyo impacto ambiental es mayor en los que las presas están próximas a la desembocadura. La ubicación tan cerca del mar de estas barreras supone una grave afección sobre las poblaciones piscícolas que precisan de una fase marina. En este sentido, el colectivo AEMS Ríos con Vida lleva tiempo reclamando actuaciones en la presa Pé de Viña en el río Eo, en las presas La Castellana y Zarzo en el río Mandeo, en el Salto das Fervenzas en el río Vexo, en el Salto de Anllóns en el río Anllóns y otros ríos como el Lambre o el Güimil.
Galicia es un ejemplo claro del daño ambiental que causa la sobreexplotación hidroeléctrica de los ríos, pero esta falta de responsabilidad ecológica es patrimonio común de todo el Estado español. Por eso, Ecologistas en Acción hace un llamamiento a todos los organismos de cuenca para que vayan extinguiendo los aprovechamientos hidroeléctricos cuyo tiempo de concesión llegue a término, y se renaturalicen los tramos de estos ríos afectados.
La entrada Aplauden a decisión de liberar o río Verdugo da presa de Ponte Inferno aparece primero en Ecologistas en Acción.



0 Commentaires