Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Classificació de creuers 2022: manca de compromís del sector amb la protecció de la natura i el clima

  • Els resultats del desè ranking de creuers de NABU, l’associació mediambiental més gran d’Alemanya, mostren que les companyies de creuers continuen fent molt poc per a protegir el medi ambient, la salut humana i el clima.
  • Ecologistes en Acció demana la prohibició immediata de l’ús de combustibles pesats, que es detinga la construcció de noves terminals de creuers i un pla ambiciós de decreixement del sector.

Avui es publica per desè any el ranking de creuers de NABU que evalúa les mesures implementades i els objectius de les companyies de creuers que fan ruta a les costes europees en relació a les emissions contaminants. S’enquestaren 19 companyies navilieres, podent obtenir un màxim de 17 punts. No obstant, la primera clasificada, Hurtigruten Norway, solament aconsegueix la meitat de la puntuació, i les divuit companyies restants, quedaren enrere de la noruega. Els resultats mostren que les companyies de creuers fan promeses i anuncis, però que fins ara, han fet ben poc en termes concrets per millorar la situació.

Sönke Diesener, expert de NABU en creuers, explica que «Al ranking de creuers 2022, els resultats mostren una vegada més que la protecció del medi ambient i el clima continuen sent objectius llunyans per a les companyies de creuers. El fuel pesat encara és el combustible triat per la gran majoria de la flota existent”.

Malgrat que la majoria de les empreses de creuers declara tenir una estratègia climàtica i estar compromeses amb el medi ambient, la realitat és que el fuel pesat segueix dominant el mercat actual, i les carteres de comandes inclouen quasi exclusivament bucs de Gas Natural Liquat, altre combustible fòsil amb impactes potencials majors al clima que el diesel marí. Cada vegada hi ha més bucs amb capacitat de connexió elèctrica a terra, però l’ús real continua sent molt baix.  L’ús de bateries i piles de combustible alimentades per energia produïda a partir de fonts renovables és escàs i solament s’utilitzen com complement del motor de combustió, donat que tampoc és una opció sostenible ni viable per al sector.

Respecte als creuers més petits, els anomenats creuers d’expedició, no tenen un millor resultat mediambiental, donat que solen haver molts menys passatgers a bord que als bucs del segment de creuer estàndard. Tanmateix, un creuer d’expedició sol anar acompanyat d’un vòl a l’altre extrem del món, pel que la petjada mediambiental per passatger finalment és molt elevada. A més, sovint es viatja a regions del món especialment sensibles.

ranking creuers 2022

Ecologistes en Acció recorda que Espanya encapçala la llista de països més contaminats per creuers amb els ports de Barcelona i Palma de Mallorca liderant el ranking per ciutats, i destaca que les companyies de creuers que més operen a les nostres ciutats, i amb plans d’expansió més agressius al nostre territori, són precisament les que posicionen pitjor al ranking publicat: MSC, Costa i Royal Caribbean. És per això que Ecologistes en Acció demana la prohibició immediata de l’ús del fuel pesat i el gas natural liquat, així com un pla de decreixement cap a l’eliminació a curt termini d’aquesta indústria creuerística per ésser incompatible amb els objectius climàtics, la protecció prioritària de la salut de la població, la necessària reducció del consum energètic i la transició urgent a un turisme sostenible i socialment just.

La entrada Classificació de creuers 2022: manca de compromís del sector amb la protecció de la natura i el clima aparece primero en Ecologistas en Acción.

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires