Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Reproven que el Ministeri de Transports no incloga el tren Alcoi-Xàtiva en els serveis ferroviaris de proximitat

  • La plataforma Salvem el Tren considera que s’ha perdut una oportunitat per a impulsar l’ús d’aquesta línia ferroviària per a les necessitats de mobilitat quotidiana.

  • Insten els ajuntaments de les poblacions de la línia Alcoi-Xàtiva i el Govern valencià a exigir al Ministeri que la considere «servei ferroviari de proximitat», amb l’increment d’horaris substancial que això comportaria.

El 21 de febrer el Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat una Resolució de la Secretaria General de Transports i Mobilitat (del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana) amb la qual s’implanten els anomenats serveis ferroviaris de proximitat en 5 connexions ferroviàries (Palma del Río i Villa del Río; Illescas i Fuenlabrada / Humanes; Màlaga – El Chorro – Caminito del Rey; Múrcia – Cartagena; i Medina del Campo – Valladolid – Palència). La consideració d’eixes connexions com a serveis ferroviari de proximitat comportarà de manera imminent una oferta d’horaris molt més àmplia.

La Plataforma Salvem el Tren de l’Alcoià-el Comtat, en la qual participa La Carrasca-Ecologistes en Acció , reprova que el Ministeri haja exclòs la línia Alcoi-Xàtiva d’aquesta iniciativa, quan la població a la qual dona servei és molt superior a la de quasi totes les connexions que sí que s’han inclòs.

Així, per exemple, Medina del Campo té poc més de 20.000 habitants i les poblacions que hi ha entre eixa localitat i Valladolid sumen només 5.300 habitants més. Doncs bé, en passar a ser un servei ferroviari de proximitat, l’oferta que tindrà serà de 18 trens diaris en cada sentit.

En contrast, les localitats on el nostre tren té parada entre Alcoi i el Genovés sumen uns 128.000 habitants, que han de resignar-se a una oferta de només 3 trens diaris en cada sentit (excepte els divendres, que en són 4, i els dissabtes, 2). A més, de manera incomprensible encara ni tan sols s’han recuperat els horaris anteriors a la reducció que es va produir a causa de la pandèmia de la Covid-19.

Per a Salvem el Tren la comparació no pot ser més escandalosa i demostra el menyspreu amb què des del Ministeri i Renfe tracten la línia ferroviària Alcoi-Xàtiva-València i, en definitiva, la població de les Comarques Centrals Valencianes.

La plataforma considera que l’escassetat de freqüències i els horaris inadequats són el principal obstacle per a la utilització del tren Alcoi-València, per davant de la durada excessiva del trajecte a causa de la pèssima situació de la infraestructura.

Per això demanen a les diferents administracions —ajuntaments de les comarques per on discorre la línia, diputacions provincials i Govern Valencià— que reivindiquen enèrgicament que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana incorpore a aquesta iniciativa el servei ferroviari entre Alcoi i Xàtiva.

Per la millora del tren Alcoi-València!
No podem perdre el tren del futur!

Plataforma “Salvem el Tren de l’Alcoià-Comtat”

La entrada Reproven que el Ministeri de Transports no incloga el tren Alcoi-Xàtiva en els serveis ferroviaris de proximitat aparece primero en Ecologistas en Acción.

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires